Cannondale SystemSix
Cannondale, tüm önemli rakiplerinden daha hızlı olduğu iddia edilen ve tamamen disk frenleri etrafında tasarlanan yeni bir aero yol bisikleti olan SystemSix'i piyasaya sürdü.
YENİ SYSTEMSIX
Dünyanın en hızlı yarış bisikletini yaratmanın yüksek amacını karşılamak için, Cannondale, kadro, maşa, tekerlek-jant setleri, seleborusu, gidon ve gövdeye odaklanarak yeni SystemSix'i tasarlamak için altı puanlık bir yaklaşım benimsedi. Bu nedenle adı, SystemSix.
Cannondale, yıllar boyunca bisikletleri ile her zaman bir sistem yaklaşımı almıştır. Lefty çatalı ve BB30 Hollowgram aynakol standardı gibi gelişmeler, sadece standart parçaların takılabileceği kadrodan daha fazlasını tasarlayan ABD şirketleri arasında örnek firma olarak öne çıkıyor.
Yeni SystemSix, Cannondale'in sistem entegrasyonu için yeni bir kalıp kurarak, gerçekten bir bütün olarak bisikleti ve pazardaki en hızlı aero-yol bisikleti olduğunu iddia etmek için tüm önemli bileşenler arasındaki ilişkileri inceledi.
BİR BAKIŞTA SYSTEMSIX:
Aerodinamik çerçeve ve çatal
Downtube ve koltuk tüpü profilleri su şişelerinin etkilerini en aza indirir
Disk frenine özgü
Hızlı tekerlek değişimleri için hız tahliyeli akslar
Kafa borusunda bir açıklıktan içeri yönlendirme
Geniş lastikler için HED kenar profili kullanan Knot64 jantları
İki parçalı ayarlanabilir aero gidon ve gövde
Aero seatpostHM modellerinde güç sayaçları
Kadroda, tüm kilit alanlarda özel uçak kanadı(özel hava folyosu) şeklinde profiller kullanılarak, sürtünmeyi en aza indirgemek amacıyla hava akışı bağlantısının muhafaza edilmesi gerektiği için farklı kesik açılar ile tasarlanmıştır. Asimetrik boru profilleri, pedal çevirme ve frenleme kuvvetine en iyi tepkiyi sağlamaya yardımcı olur. Koltuk kalıbı çerçevenin üst kısmından akan havanın dışına çıkarılır, aşağı tüpte bir aero sele borusu ve çoklu matara kafesi pozisyonları bulunur.
Tabanda, maşa başının arkasından yukarı akan havayı şasiye doğru aktaran ve maşa başının üzerinden akan temiz havanın bozulmasına engel olan 'omurga' şekline sahip bir kafa borusu geliştirdi. Nasıl bir omurgadan esinlendiğini merak ediyorsanız, SR-71 Blackbird savaş uçağına daha yakından bakın…
Kafa borusu ayrıca, kabloların ve fren hortumlarının içinde karbon duvarları arasındaki boşluktan geçmesine izin verecek şekilde şekillendirilmiştir. Ayrıca, yeni bir SystemSix gidonu geliştirdi. Kablolar ve hortumlar, vites değiştiriciler / fren kolları dahili olarak doğrudan çerçeveye yönlendirildi.
Di2 bağlantı bağlantı noktası, "SwitchPlate" in altındaki dübelin içinde olup elektronik veya mekanik herhangi bir grupla uyumlu çalışacak halde tasarlanmıştır.
Cannondale, düz montajlı kaliperleri ve 12 mm'lik aksları kullanarak yeni SystemSix modelinde disk frenler için karar kıldı. Ancak, daha hızlı tekerlek değişimlerini mümkün kılmak için, Mavic'in Speed Release düz dingil sistemini, diski çıkarmak için aksı tamamen çıkarmayı gerektiren akıllı bir sistemi benimsedi.
Disk frenleri benimsemesinde geometri bozulmamış, SuperSix Evo'nun geometrisini yeni SystemSix'e taşıyarak mükemmel bir kullanım dengesi sağlamıştır.
Knot Systembar ve gövdesi, aerodinamik olarak tasarlanmış, yuvarlak kesilmiş profillerle tasarlanmış, iki parçalı bir aero-gidondur. Fakat çoğu sabit tek parçalı gidonun aksine, kişisel uyumluluk gereksinimlerini dikkate almamıştır.
İki parçalı tasarım, fren hortumlarını sökmeden gidonu yükseltmek veya indirmek için 8 derecelik açı ayarına izin verir.
Tüm kablolar ve fren hortumları tamircinin işini kolaylaştırmak için dahili olarak yönlendirilir ve gövdenin alt kısmından doğrudan kolay erişim sağlanır.
İLK ADIM TEKERLEKLERLE BAŞLADI
Bildiğiniz gibi, jantlar sürtünmeyi azaltmada anahtardır ve SystemSix projesi aslında tekerleklerle başladı. Modern geniş lastikler için mümkün olan en hızlı tekerleği, normalde daha büyük lastiklerle çalışan sürtünme katsayısını ortadan kaldırmak için tasarlamak istedi. Daha sonra bisikletin geri kalanını tekerleklerin etrafında inşa edildi.
Sonuç yeni Knot64 jantlar... HED'den lisanslı ve patentli bir tasarım kullanılmaktadır. 26 mm genişliğinde bir lastik için optimize edilmiş 64 mm derinliğindeki bir jantla karbon fiberden üretilmektedir. Başlıca rakiplerine karşı kendi testinde,
Cannondale, tekerleklerin Roval CLX 64, Mavic Comete ve Enve 4.5 jantlara kıyasla 0 derecelik yan açılarda daha az sürtünme yaptığını iddia ediyor.
HIZLI MI ?
Testinde, Cannondale, yeni SystemSix'in Scott Foil, Pinarello Dogma, Kanyon Aeroad, Giant Propel, Specialized Venge Vias, Cervelo S5, Felt AR ve Trek Madone'dan daha düşük sürtünme seviyesinde daha düşük sürtünme sağladığını iddia ediyor.
Cannondale, yeni SystemSix'in Aero avantajının, SuperSix Evo'dan daha hızlı olmasıyla birlikte % 6'ya varan eğime sahip olan yollarda hafif tırmanma bisikleti olduğunu söylüyor.
Bu yüzden, dağ tırmanışı olmayan düz yollarda büyük ölçüde yarışıyor ve sürüş yapıyorsanız, SystemSix üzerinden seçim yapabileceğiniz bir bisiklet.
Rüzgar dirençlerinin, düz yollarda 10 km'den fazla hızlarda bisiklet sürdüğünüzde karşılaştığınız en büyük engel olduğu doğrudur. Bu görünmez kuvveti iterek enerjinizin %90 kadarı tüketiliyor. Bu nedenle, son yirmi yıl içinde aerodinami, yol bisikletlerinin tasarımında çok büyük bir etkiye dönüştü.
Düz bir yolda, Cannondale yeni SystemSix'in 35 km/s'in üzerindeki hızlarda 25-30 watt kadar tasarruf edebileceğini iddia ediyor. Düz bir yolda 30 km / saat seyir hızında, SystemSix geleneksel bir yol bisikleti ile karşılaştırıldığında %10 güç tasarrufu sağlayacaktır.
Sadece düz yollarda değil. %6’lık eğimlerde ve inişlerde yüksek performans sağlamaktadır.